Wednesday, October 15, 2008

kultúripar és művészi autonómia 20081014

Mélyi József művészettörténész: Damien Hirst arcképe

„Hirst szeptember 15-16-i aukciója nemcsak azért volt különleges és példátlan, mert eddig soha nem látott eladási módszert vezetett be, nem is csak azért, mert soha nem látott árakon keltek el a művek, hanem mert ilyen nagyságrendben még soha egyetlen művész nem fricskázta meg a műgyűjtőket, és ezáltal a művészeti világot. Az aranyozott patájú és szarvú Aranyborjú rekord-kikiáltási ára és rekord-leütése mellett a vásárokból ismert, pörgettyűvel szétfröcskölt festékpacák vagy a szakmányban gyártott színes pöttyös blöff-képek is ugyanúgy vásárlóra találtak, mint a sorozatgyártott formaldehides dobozok, bennük a legkülönfélébb – néha most már mesebeli – állat-egyedekkel. A bibliai aranyborjú körüli kartánc helyén egy sokkal komplexebb haláltánc vette kezdetét, amelyhez az alapritmust a külvilág adta meg: az aukció első napján ugyanis – ki tudja időlegesen-e vagy véglegesen – megbukott a világ pénzügyeinek eddig működőképes – vagy annak gondolt és hirdetett – modellje.”

http://tranzit.blog.hu/2008/10/03/damien_hirst_arckepe


Katarina Šević

Dinamó (www.dinamo.hu), Impex, (www.impex-info.org), Die Planung / A Terv (www.dieplanung.org), projekt info: www.skulpturenpark.org

Labels:






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?